calamars اندازی برنامه سلیمانی گیلان

calamars: اندازی برنامه سلیمانی گیلان راه اندازی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور ارشاد اسلامی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی حسن روحانی سپر بلای کابینه شده است است / منتجب نیا

از سابقون است و انقلابیون اصیل زندان رفته در وقت طاغوت، هریک از چین و چروک های جبین او قصه سال ها سیاست ورزی را درون خود نهان دارند. شاید اگر آن روز در محراب

حسن روحانی سپر بلای کابینه شده است است / منتجب نیا

منتجب نیا: حسن روحانی سپر بلای کابینه شده است است

عبارات مهم : هماهنگی

از سابقون است و انقلابیون اصیل زندان رفته در وقت طاغوت، هریک از چین و چروک های جبین او قصه سال ها سیاست ورزی را درون خود نهان دارند. شاید اگر آن روز در محراب مسجد صادقیه فرزندش جلو “خودسرها” نمی پرید و زخمی نمی شد؛ اینک در میان چروک پیشانی منتجب جای چند بخیه هم به یادگار مانده بود و شاید اگر ساواک در آن وقت بدون اشتباه او را ترور می کردند جهت هر لحظه صورت جوان او در یادها می ماند؛ صورت ای خالی از سالخوردگی به عنوان شهید انقلاب، نقش بسته بر دیوارهای شیراز.

حسن روحانی سپر بلای کابینه شده است است / منتجب نیا

از سال 1344 تلمذ در جوار استادان بنامی همچون آیات عظام «حائری شیرازی»، «اراکی»، «محقق داماد»، «وحید خراسانی»، «مکارم شیرازی» و «نجفی مرعشی» از او مجتهدی مسلط بر فقه و اصول ساخت و بعد از گذشت سال ها اکنون مدیر گروهی فقه و اصول دانشگاه شاهد را بر عهده دارد.

اما تدریس حوزوی تنها یکی از هنرهای اوست و عامه بیش از آن که او را مدرس بدانند او را سیاستمداری کهنه کار می شناسند. جهت جوانان نام او با حزب اعتماد ملی اجین گشته است و قائم مقامی این حزب زیاد از سابقه او آشنا شده است هست. بعد از برخورد موتور سواران خودسر با فرزند شهید مطهری در شیراز، شیخ منتجب شیرازی لب به گلایه گشود. از خاطرات تلخ مشابه سخن گفت و ثابت کرد که مظلومیتش در این خصوص بیش از سایرین است.

از سابقون است و انقلابیون اصیل زندان رفته در وقت طاغوت، هریک از چین و چروک های جبین او قصه سال ها سیاست ورزی را درون خود نهان دارند. شاید اگر آن روز در محراب

پشتوانه سیاسی و تجربه چند ده ساله رسول منتجب نیا از وی منتقدی منصف ساخت به طوری که در سال های اخیر ایشان نه از خط و ربطرقیب بلکه نسبت به خودی ها منتقد و البته گاهی هم دلخور می شود.

شاید بتوان به جرات او را در زمره نخستین منتقدین روحانی برشمرد. نخستین انتقاد او از باقی ماندن استخوان لای زخم بود. باقی ماندن کادر دولت احمدی نژاد بر مسند فرمانداران و استانداران صدای شیخ را درآورد به همین خاطر هم بود که گفت: «در وقت تبلیغات ریاست جمهوری ٩٢، من در یکی از شهرهای اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران یک صحبت به نفع آقای روحانی انجام دادم، فردای آن روز به من گفتند آقای فرماندار دستور داده است پوستر های تبلیغاتی ها شمی و روحانی پایین کشیده شده است و محو شوند. این آقای فرماندار تا چندی قبل هنوز در پست خود مشغول بود، ولی جدیدا ایشان را عوض کردن داده و در استان دیگری منصوب کرده اند .منتجب نیا می افزاید: «در دولت قبلی همه فدوی ها را بر سر امور قرار دادند و اینها هنوز در دولت روحانی حضور دارند، دولتی که تفکرش ١٨٠ درجه با دولت قبل متفاوت هست، با این تفکر که نمی شود کار کرد».

با وجود این یکی از انتقادات همیشگی اشخاص اصلاح طلب و شخص منتجب نیا، دلخوری و نگرانی درخصوص فقدان هماهنگی بدنه دولت با شعارهای مدیر جمهور منتخب بوده هست. منتجب نیا اعتقاد است تنها بودن روحانی در هنگام دفاع از عملکرد دولت و همچنین بی سامانی در استان ها به علت عدم به کارگیری نیروهای هماهنگ با برنامه های دولت هست. لاجرم نزدیک شدن به موعد چیدمان کادر دولت موجب شد درخصوص نحوه چیدمان ساختار دولت با حجت الاسلام رسول منتجب نیا گفتگویی را ترتیب بدهیم که در ادامه آنرا می خوانید:

حسن روحانی سپر بلای کابینه شده است است / منتجب نیا

** خیلی ها انتظار داشتند بعد از آخر مبارزات سیاسی همه چیز به خیر و خوشی تمام شود ولی گویا بعد از انتخابات انتقادات تند و تیزتر شد. آیا هجمه رقبای دولت روحانی روز به روز شدیدتر می شود؟ ریشه این نوع واکنش‌ها رقیب را چه عواملی می دانید؟ آیا استانداران و فرمانداران تحت تاثیر این فشارها قرار نمی گیرند؟ و اینکه دولت روحانی در مقام مقابله با این هجمه ها چه تدابیریباید اتخاذ نماید؟

اینکه هجمه ها به دولت آقای روحانی و شخص ایشان روز به روز زیاد می شود جای تردیدی ندارد و این یک واقعیت هست؛ منتها علت این حمله ها و هجمه ها آن نیست که دولت ایشان یک دولت اصلاح طلب یا یک دولت ائتلافی یا امثال ذالک باشد که باید زیرمجموعه ها تعویض شوند یا اینکه اشخاصی بیایند و اشخاصی بروند تا مسئله حل شود. علت هجمه ها آن است که آقای دکتر روحانی دربست در اختیار جناح اصولگرا مخصوصا تندروها و افراطیون نیست و تفکرات آنها را رد می کند و تفکر اعتدالی دارد که به اصلاح طلب ها نزدیک تر است.

آنها با این تفکر مسئله دارند. کاری ندارند که زیرمجموعه چه کسانی هستند آیا اصلاح طلب ناب هستند یا اینکه اصولگرا و یا ائتلافی می باشند. این هجمه ها هدفش آن است که آقای دکتر روحانی موفق در کارها نباشد. در انتخابات تلاش کردند رای نیاورد یا اینکه رای کمی بیاورد ولی ناموفق ماندند و شکست خوردند حالا هدفشان این است که دولت ایشان دولت ضعیف و نا کارآمد باشد و آنها بتوانند به نشانه خودشان برسند.

از سابقون است و انقلابیون اصیل زندان رفته در وقت طاغوت، هریک از چین و چروک های جبین او قصه سال ها سیاست ورزی را درون خود نهان دارند. شاید اگر آن روز در محراب

حل این مسئله از سوی مدیر جمهوری آن نیست که عقب نشینی کند یا به اصطلاح کوتاه بیاید. حل این عنوان این است که ایشان خیلی نیرومند و قدرتمندانه پای مواضع خودش و وعده ها و شعارهایی که داده بایستد و مقاومت کند. یکی از مصادیق مقاومت ایشان کابینه ایست که گزینش می کند.

این کابینه می بایست همراه، منسجم و پرقدرت باشد و کاملا هماهنگ با آقای دکتر روحانی عمل کند. اینکه در سال گذشته بعضی از استاندارها و فرمانداران کوتاه می آمدند یا حتی بعضی از آن ها در ماه ها ی آخر منتهی به انتخابات به سمت دیگری گرایش پیدا می کردند به خاطر ناهماهنگی این مجموعه بود.

حسن روحانی سپر بلای کابینه شده است است / منتجب نیا

درون بدنه دولت از افراد هماهنگ و همسو با آقای دکتر روحانی گزینش نشده بود و طبیعی است که زیرمجموعه ای مانند استانداران، فرمانداران و حتی بخشداران مناسب نباشند در نتیجه در وقت انتخابات این مسئله خودش را نشان می دهد و آنها احساس می کنند که مدیر جمهورشان رای نمی آورد و جهت آینده خودشان دست و پا می زنند حالا ممکن است بعضی از وزرا یا استاندارها یا فرمانداران دچار چنین حالتی بشوند.

راهش برون رفت از این اوضاع استحکام و اقتدار دکتر روحانی روی مواضع خودش است و بکارگیری افراد مصمم و سیاست و راه ها یی است که گزینش کرده که اگر چنین باشد دیگر جای نگرانی نیست. طبیعی است که هنگامی که که دولت تازه بیاید بسیاری از زیرمجموعه ها عوض کردن می کنند و حتی اگر هم عوض کردن نکنند طبیعتا خودشان را عوض کردن می دهند.

** آیا افراد قدرتمند مدنظر شما باید از حزب خاصی باشند؟ آیا باید اصلاح طلب یا اصول گرا و یا متشکل از ائتلاف باشند؟

من متوجه ائتلاف و دولت ائتلافی نمی شوم؛ این حرف اشتباهی است که مدیر جمهور دولتی را از موافقین و مخالفین تشکیل بدهد. این یک آش شله قلمکاری می شود که نتیجه آن، این می شود که در آستانه انتخابات ساختار تشکیل دهنده دولت کوتاه بیایند و زیر مجموعه دچار ضعف شود. من نظرم این نیست که همه کابینه از حزب خاصی باشند این مهم است که تک تک افراد کابینه هم فکر، هم نظر، همراه و همسو با مدیر جمهور باشند.

حال اگر اصلاح طلب باشند که اصلاح طلبان همه همفکر مدیر جمهور هستند و اگر اصولگرا هستند به این شرط که در همه مواقع با مدیر جمهور هماهنگ باشند نباید کسی باشد که دل در گرو اصولگرایی داشته ولی در کابینه دکتر روحانی باشد و این بسیار غلط و ناصواب هست. تکرار این اشتباه باعث می شود در بعضی از زمینه ها دولت موفق نباشد و دولت ناکارآمدینشان دهد.

در دوره اول وزیر کشور گفت ما با نمایندگان مجلس ائتلاف می کنیم، این حرف بسیار غلطی بود. نمایندگان دوره نهم مخالفان سرسخت روحانی بودند و زمانی که دولتی به مردم قول داده برنامه ارائه کرده، رای جمع کرده، بعد بیاید با نقطه برابر آنها ائتلاف کند نتیجه ای بجز این ندارد که پرسشها عملکردی جهت دولت به وجود بیاید و این اقدام ناکارآمدی است و حرف غلطی هست. آقای روحانی باید محکم و مستحکم بایستد و بگوید من قول داده ام به مردم و باید کسانی در کنارش باشند که همگی با ایشان هماهنگ و هم رای باشند. ائتلاف معنی ندارد.

دولت که شرکت تعاونی نیست! آقای رئیسی هم تعدادی رای داشته است که منافع دولت باید منافع همه رای دهندگان را در نظر بگیرد ولینه اینکه از جناح رقیب افرادی را به وزارت و معاونتخویش برگزیند. اصولگرایان اصلا آقای روحانی را قبول نداشتند حالا چطور می توانند با او همکاری کنند. از اینکه مدیر جمهور، مدیر جمهور همه است شکی در آن نیست و به منافع همه مردم باید توجه کند ولی این بدان معنا نیست که از افراد مخالفش در کابینه استفاده کند چون آنها آقای روحانی را و برنامه ها یش را قبول نداشتند الان چطور می توانند با ایشان همکاری کنند. این حرف بسیار غیرمنطقی است و من کاملا مخالف هستم و اگر چنین کاری به وسیله ایشان انجام شود ناموفق بودنشان از اول کار مشخص است.

** روال سایر کشورها در این خصوص چگونه است؟

ببینید الان آقای ترامپ با وجود اینکه با اختلاف بسیار کمی از رقیب خودش موفق شد، مخالفانش را وزیر نمی کند. به کار گرفتن ظرفیتهای رقبا به غیر از وزارت دادن به رقباست. استفاده از نظرات کارشناسی رقبا و نظرات مشورتی اصل اساسی هست. ولی مجریان و تصمیم گیران نهایتا با هماهنگی ترامپ کار را پیش می برند.

** آیا آقای روحانی به تنهایی در برابر هجمه ها ایستادگی می کند و به جز معدود دفعاتی که بعضی از وزاء و خصوصا آقای جهانگیری در کنار او هستند؛ در مابقی رویدادهای سیاسی در میدان تنهاست و حتی ما تاکنون از مدیر دفتر مدیر جمهور آقای نهاوندیان اظهارنظری نشنیده ایم و اینعجیب نیست؟

علت این به پرسش اول بازمی گردد. هنگامی که که اعضای کابینه با مدیر جمهور هماهنگ نباشند این پرسشها به وجود می آید و می بینید که مدیر جمهور بایستی سپر بلای کابینه اش باشد یعنی اینکه ایشان حتی از حقوق خودشان نیز نمی توانند دفاع کنند. حتی پرسش ها ی متوجه خودشان را نمی توانند پاسخ دهند و اشکال کار هم همین است که از افرادی استفاده شده است که با وعده های مدیر جمهوری هماهنگ نبوده اند. این افراد هرچقدر با وعده ها ی روحانی فاصله داشتند ساکت تر بوده اند و آنهایی که هماهنگ تر بودند مثل شیر در میدان حاضر بودند. آقای ظریف محکم در مجلس، محافل سیاسی، صدا و سیما ایستاد و شجاعانه از عملکرد دولت دفاع کرد، لذا نباید در دولت آینده این غلط های دوبارهبه وجود بیایند.

اخبار سیاسی – آفتاب یزد

واژه های کلیدی: هماهنگی | اصلاح طلب | حسن روحانی | اصلاح طلبان | دولت روحانی | دکتر روحانی | اعضای کابینه | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار