calamars اندازی برنامه سلیمانی گیلان

calamars: اندازی برنامه سلیمانی گیلان راه اندازی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور ارشاد اسلامی

گت بلاگز اخبار اجتماعی درخواست سخنگوی کمیسیون آموزش جهت ابلاغ مصوبه از بین بردن آزمون‌های مدارس خاص

سخنگوی کمیسیون ‌آموزش مجلس در نامه‌ای به مدیر جمهور خواستار ابلاغ مصوبه از بین بردن آزمون‌های مدارس خاص شد. 

درخواست سخنگوی کمیسیون آموزش جهت ابلاغ مصوبه از بین بردن آزمون‌های مدارس خاص

درخواست سخنگوی کمیسیون آموزش جهت ابلاغ مصوبه از بین بردن آزمون های مدارس خاص

عبارات مهم : آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در نامه ای به مدیر جمهور خواستار ابلاغ مصوبه از بین بردن آزمون های مدارس خاص شد.

به گزارش ایسنا، متن نامه میرحمایت میرزاده به مدیر جمهور به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر روحانی

درخواست سخنگوی کمیسیون آموزش جهت ابلاغ مصوبه از بین بردن آزمون‌های مدارس خاص

ریاست محترم جمهور و مدیر شورای عالی آموزش وپرورش

با سلام و احترام

نظر به حواشی پدید آمده در خصوص مصوبه از بین بردن آزمون های ورودی مدارس خاص به وسیله شورای عالی آموزش وپرورش، به استحضار می رساند؛ ادامه حواشی مذکور تحقق طرح های کارشناسی شده است در حوزه های متفاوت ازجمله آموزش وپرورش را با چالش جدی مواجه می کند.

سخنگوی کمیسیون ‌آموزش مجلس در نامه‌ای به مدیر جمهور خواستار ابلاغ مصوبه از بین بردن آزمون‌های مدارس خاص شد. 

در پی مصاحبه وزیر محترم آموزش وپرورش مبنی بر اینکه در صورت عدم امضای مصوبه شورای عالی آموزش وپرورش به وسیله ریاست محترم جمهور، آزمون ورودی مدارس خاص در دوره اول متوسطه همچنان وجود خواهد داشت و همچنین اظهارنظرهای بعضی حاضرین در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی ازجمله چند خبر آقای ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر استمرار آزمون ورودی مدارس خاص، متأسفانه باعث سلب آرامش روانی خانواده شده است و رضایتمندی والدین، ناشی از تصویب این مصوبه را با تلخ کامی مواجه کرده است و اخیراً مؤسساتی با ارائه اطلاعات ناقص به بعضی از نمایندگان مجلس درصدد لغو مصوبه از بین بردن آزمون و استمرار وضع موجود هستند.

شرایط فوق الذکر اینجانب را که دارای تجارب ارزنده ای به باعث تصدی پست های متفاوت در آموزش وپرورش هستم و به واسطه ارتباط نزدیکی که با مدارس، معلمان، دانش آموزان، اولیا و مدیران آموزش وپرورش دارم، بر آن داشت تا ضمن ابراز نگرانی از حواشی ایجادشده جهت برطرف این مسئله دغدغه های جامعه را به حضرت عالی بازتاب دهم.

مطمئناً اطلاع رسانی دقیق از پرسشها موجود ناشی از برگزاری آزمون های ورودی مدارس خاص که منجر به اتخاذ چنین تصمیمی شده است است و مزایای بسیار مهم مصوبه شورای عالی، از طرف شورای عالی آموزش وپرورش و حوزه های ستادی و حتی مدارس می تواند از شکل گیری نگرانی های بعضی نمایندگان محترم مجلس و سوءاستفاده تعداد اندکی از مؤسسین آزاد علمی و همچنین از تضعیف این مصوبه جلوگیری کند.

درخواست سخنگوی کمیسیون آموزش جهت ابلاغ مصوبه از بین بردن آزمون‌های مدارس خاص

آسیب هایی مانند ترک تحصیل به علت ناکامی در آزمون، استرس، فشارهای معنوی روانی، افسردگی، غرور اقلیت و تحقیر اکثریت، خودکشی، زیاد کردن انتظارات غلط از شاگردان مدارس خاص، مهاجرت به خارج، دخالت غیر متخصصین اموزش و تربیت در فرآیند آموزشی، جایگزینی کتاب های غیردرسی و تستی تجاری به جای کتب علمی و اصولی درسی، به حاشیه رفتن برنامه درس ملی، عدم کسب مهارت های شناختی به وسیله دانش آموزان، انحراف اهداف آموزشی و تربیتی، از بین بردن عملی دروس اساسی و مهم مربوط به فرهنگ و هنر و ادب و خلاقیت مثل هنر، نگارش، کاردستی، ورزش، دینی و اجتماعی و… ازجمله عوارضی است که آزمون های ورودی مدارس خاص مسبب آن است.

از طرفی تصمیم تاریخی، علمی و منطقی شورای عالی آموزش وپرورش که بلندپایه ترین مسئولین و متخصصین عرصه فرهنگی در آن عضویت دارند مبنی بر از بین بردن آزمون ورودی به مدارس خاص، گامی بلند جهت تمهید مقدمات اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است و روزنه امیدی را در دل ها ایجاد و لبخند رضایت بخشی را برلبان دانش آموزان و کودکان معصوم حک کرده بود به امید آنکه مدارس پر از استرس، تنهایی، عقده و حسادت به مدارسی پر از نشاط تبدیل می شود.

سخنگوی کمیسیون ‌آموزش مجلس در نامه‌ای به مدیر جمهور خواستار ابلاغ مصوبه از بین بردن آزمون‌های مدارس خاص شد. 

جای بسی تاسف است که عده ای بدون توجه به نظرات متخصصین اموزش و تربیت، اعتبار علمی این تصمیم و نظر های کارشناسانه بعضی بزرگان و مسئولین و تنها تحت تأثیر لابی هایی که از طریق آزمون ها و استمرار این مدارس گردش مالی عظیمی پیدا کرده اند، این روزها دایه مهربان تر از مادر شده است اند و سخنانی بر زبان می رانند که نتیجه ای جز ویرانی دستاوردهای ارزشمند علمی و تجربه کارشناسان و مدیران متخصص و دلسوز در بر نخواهد داشت و از همه مهم تر امید پدید آمده در جامعه جهت داشتن مدارس پرنشاط را به یاس تبدیل می کند. بی شک تحقق چنین طرحی در نظام اموزش و تربیت در جهت دغدغه های امروز بزرگان نظام در مورد جوانان می تواند مهارت آموزی را جایگزین مدرک گرایی و افتخار به هویت ایرانی و اسلامی را به جای احساس پوچی و بی هدفی کند.

اینجانب به عنوان فردی با تخصص تحقیقات آموزشی و باتجربه بیش از ۳۰ سال در تمام سطوح دستگاه اموزش و تربیت که از تدریس در مدرسه در تمام دوره ها شروع کرده ام و بعد از آن در اغلب پست های صف و ستاد با افتخار در خدمت دستگاه آموزش و پرورش بوده ام درخواست می کنم قبل از اینکه خیلی دیر شود و افراد غیرمتخصص بیشتری به این عنوان ورود نمایند و مؤسسات قدرتمندی که فرزندان و آموزش وپرورش این کشور را گروگان کسب وکار خویش نموده اند و به استعمار کودکان و والدین و نظام اموزش و تربیت مشغول هستند، مخالفت را جدی تر نمایند، از حضرتعالی تقاضا دارم تا هرچه سریعتر مصوبه از بین بردن آزمون ورودی مدارس خاص شورای عالی آموزش وپرورش را امضا و ابلاغ فرمایید.

درخواست سخنگوی کمیسیون آموزش جهت ابلاغ مصوبه از بین بردن آزمون‌های مدارس خاص

با احترام و ارادت: سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی»

واژه های کلیدی: آموزش | اموزش | آموزشی | مجلس شورای اسلامی | شورای عالی انقلاب فرهنگی | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs